Wednesday, December 3, 2008

cintaku

Saat cinta sudah berputik. Saat sayang mekar berbunga. Saat cinta mula kuberikan sepenuhnya .Saat itulah aku ditinggalkan sendirian. Tanpa ku rasa ku diberikan peluang untuk diberikan pengadilan seadilnya. Aku terus ditinggalkan tanpa sebab yang waras. Semuanya semata pembohongan yang bertalu sehinggakan aku hilang kewarasan seketika. Hatiku buta menilai kasih seorang pria. Ku anggap kali ini ku mendapat kasih abadi yang kekal ke akhirnya. Namun walau baru usia hubungan itu mencecah enam purnama, ribut dan taufan melanda cintaku. Hatiku rapuh dah nyata sekali tidak kuat untuk menghadapi perpisahan ini.
Aku dibuang tanpa belas. Segala pengorbanan dan kesetiaanku ibarat tidak pernah wujud. Cinta ku ibarat tidah pernah hadir dalam dirinya. Alasannya cukup mudah, aku lebih tua darinya dan dia malu terhadap rakan-rakannya. Aneh kan, kenapa saat dia memberi kata cinta padaku dulu, tidak dibangkitkan hal ini. Walaupun aku sendiri sedar risiko ini perlu kutanggung dari dulu lagi. Aku yang menjerat diri. Sedangkan aku tahu hatinya telah dimiliki dan dipunyai seseorang. Ku sangka sayang dan kasihku mampu menambat dirinya, tapi betapa aku bodoh, menyangka diri terlalu hebat. Sedangkan kekasihnya memiliki dirinya sejak dari dulu. Aku tidak pernah akan mengambil kira segala pengorbananku kerana ku tahu itulah perkara yang paling kita akan lakukan tanpa mengharapkan balasan.Itulah cinta.
Cinta bagiku terlalu subjektif. Sedang aku memasang angan-angan untuk lebih membahagiakan dirinya, betapa dia pula sedang berusaha mencari alasan menjauhi diriku. Aku tahu dia sedang menghindari diriku, tapi aku butakan mataku melihat semua itu kerana kasih sayang dan cintaku terhadapnya yang sungguh mendalam. Tidak sanggup rasanya aku berpisah dengan dirinya. Dia sering membuatku tertawa dengan keletahnya yang melucukan. Dia sering mendatangi mimpiku apabila dia melayani dengan begitu romantis. Setiap sentuhan dan belaiannya membuatku terbuai bahagia. Namun sayang, semuanya dirampas dariku dengan sekelip mata. Ya Tuhan, berikan lah aku kekuatan untuk menempuhi dugaanMu. Aku tidak kuat dan tidak mampu menghadapi semua ini.

1 comment:

tzaraz said...

....'Alasannya cukup mudah, aku lebih tua darinya'...

Apa ke? Is it him? Enchek 'mamat-rempit-nampak-bidadari' tu??..haha