Saturday, April 18, 2009

setahun sudah berlalu

setahun sudah berlalu
dirimu kini semakin ku lupakan
pelahan perlahan ku hapuskan bayangmu dari mataku
sedikit demi sedikit ku buang jauh kenangan kita.
tidak ingin lagi ku mengenangkan mu yang hanya menyesakkan dadaku
ku lontar jauh cinta dan sayang yang ku semai dulu.

Sayang yang dulu bermaharajalela kini tidak lagi berkuasa dalam hatiku
Selayak perkara ini ku lakukan sedari dulu lagi namun tidak terdaya.
Kini aku semakin matang dan mula mengerti apa itu erti pengorbanan
Mungkin inilah masa yang terbaik untuk ku yakinkan diriku kau bukan sesiapa
Dan sememangnya kau tidak layak menerima cinta dan kesetiaanku.
Kerna kau bukan insan yang setia

Aku bukan insan kejam dan tak berperikemanusiaan sepertimu yang akan mendoakan kau jatuh tersungkur suatu masa kelak.
Akan ku doakan kau suatu hari nanti menemui pencarianmu yang hanya kau sahaja mengetahuinya.
Apabila kalimah cinta dipersenda sebegitu rupa, aku sedih tidak bermaya
Kini hidupku bukan lagi sebagai pungguk yang merindukan bulannya.
Aku tidak perlu menjadi perindu sepi yang tidak bermakna.
Aku harus bangkit dari kejatuhanku.
Aku harus tegar mengalami kegagalanku
Kerna semua itu yang akan mengagahkanku di masa depanku
Mendewasakan ku dari segi pengalaman.
Hidup ini tidak sentiasa indah
Bukan juga sentiasa dirundung derita.

Bila akal dan hati bersatu
Perkara mustahil kita tidak lagi mustahil.

No comments: